Uranüs’te bir gün düşündüğümüzden daha uzun

Güncel Astronomi Haberleri

Gök bilimciler, Uranüs gezegeninin dönüş süresi konusunda önemli bir keşfe imza attı. Yapılan yeni araştırmalar, bu uzak buz devinin bir tam dönüşünü tamamlamasının, 40 yıl önce yapılan tahminlerden daha uzun sürdüğünü gösteriyor.

Hubble Uzay Teleskobu tarafından sağlanan detaylı gözlemler, Uranüs’teki bir günün aslında 17 saat 14 dakika ve 52 saniye sürdüğünü ortaya koydu.

1986 yılında VOYAGER 2’nin Tahminleri

Uranüs’ü ilk ziyaret eden uzay aracı olan Voyager 2, gezegenin dönüş periyodunu 17 saat 14 dakika ve 24 saniye olarak hesaplamıştı.

Bu tahmin, gezegenin yaydığı radyo sinyalleri ve manyetik alan ölçümlerine dayanıyordu.

Voyager 2’nin verileri, Uranüs’ün yüzey haritalarının çıkarılması ve koordinatlarının belirlenmesi açısından büyük önem taşıyordu.

Veri Tutarsızlıkları ve Yeni Keşifler

Ancak, Voyager 2’nin verdiği dönüş periyodu bazı tutarsızlıklar ortaya çıkardı. Bu yanlış tahmin, Uranüs’ün boylam hesaplamalarında yaklaşık 180 derecelik bir hata yapılmasına neden oldu.

Ayrıca, uzay aracının geçişi sonrasında gezegenin manyetik ekseninde beklenmedik değişiklikler gözlemlendi.

Bu durum, o döneme ait koordinat sistemlerinin hızla geçersiz hale gelmesine ve yeni bir değerlendirme ihtiyacına neden oldu.

Paris Gözlemevi’nden Laurent Lamy liderliğindeki bir gökbilim ekibi, Hubble Uzay Teleskobu’nun verilerini detaylı bir şekilde inceleyerek bu soruna çözüm buldu.

2011 ile 2022 yılları arasındaki gözlemler, Uranüs’ün auroralarının hareketlerinin detaylı bir şekilde incelenmesine olanak sağladı.

Bu sayede araştırmacılar, gezegenin manyetik kutuplarını daha doğru bir şekilde belirleyebildi ve dönüş periyodunu yeniden hesapladı.

Yeni tahmin, Uranüs için daha güvenilir bir koordinat sistemini sunuyor. Gelecekteki uzay görevlerinden daha kesin veriler toplanana kadar, bu sistemin doğruluğunun uzun yıllar boyunca korunacağı düşünülüyor.

Özellikle Uranüs’e yapılmayı planlanan yörünge görevleri ve atmosfere giriş noktalarının belirlenmesi gibi kritik aşamalarda, bu geliştirilmiş tahminin büyük katkı sağlayacağı öngörülüyor.

Related Posts

Geri dönüşümün geleceği! Hannover’de devrim oluşturacak konut

Recycling HouseHannover’in Kronsberg bölgesinde, sürdürülebilir mimarinin sınırlarını zorlayan bir proje hayat buldu: Cityförster mimarlık ofisi tarafından tasarlanan “Recycling House”. Geri dönüşüm odaklı bu deneysel konut, inşaat sektöründe kaynak …

YouTube’dan para kazananlara soğuk duş: 15 Temmuz’da büyük son başlıyor…

YouTube’dan para kazanan içerik üreticileri için kritik tarih belli oldu. Video devi, 15 Temmuz’dan itibaren yürürlüğe girecek yeni politikasıyla, orijinal olmayan ve tekrar eden videolarla gelir elde eden kanallara dur diyecek.

Otomotiv devi Stellantis’te kriz: Üretim tesisleri kapanabilir

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticilerinden Stellantis, Avrupa Birliği’nin karbon emisyonlarına yönelik sıkılaştırılmış hedefleri nedeniyle zorlu bir sürecin eşiğinde. Şirketin Avrupa Başkanı Jean-Philippe Imparato, mevcut şartlar altında bu hedeflere ulaşmanın mümkün olmadığını belirterek, Stellantis’in 2,5 milyar euroya kadar para cezası riskiyle karşı karşıya olduğunu dile getirdi.

Engelliler için devrim niteliğinde bir gelişme

Oturduğunuz yerden, klavyeye dahi dokunmadan yazı yazabildiğinizi düşünün. İşte geliştirilen bu robotik el, düşünce gücüyle hareket ettirilebiliyor. Carnegie Mellon Üniversitesi’nden gelen son gelişme engelli bireyler için yeni bir umut ışığı olabilir.

Yapay zeka sayesinde ölen annesiyle buluştu: İlk sarılma ağlattı

Reddit’in kurucusu Alexis Ohanian, yapay zekâ ile yeniden oluşturulan ve kendisini çocukken ölen annesiyle birlikte gösteren bir videoyu sosyal medyada paylaşarak hem duygusal bir etki yarattı hem de büyük bir etik tartışmanın fitilini ateşledi.

Tesla’nın sürücüsüz taksisi Robotaxi hizmete girdi

Tesla, CEO Elon Musk’ın yıllardır vaat ettiği sürücüsüz araç hizmetini nihayet hayata geçirdi. Şirketin 2025 Model Y SUV’leri, Amerika’nın Austin kentinde robotaksi hizmeti vermeye başladı. Böylece Musk’ın yalnızca kameralar ve uçtan uca yapay zekâ ile tam otonom sürüş mümkün iddiası ilk kez gerçek bir saha testiyle karşı karşıya kaldı.