Otomobillerin Gösterge Paneli Neden Gerçek Sıcaklığı Değil de Daha Fazlasını Gösteriyor?

Otomobillerin Gösterge Panellerindeki Sıcaklık Yanıltıcı mı?

“Otomobillerin gösterge panellerindeki gösterilen sıcaklıklar neden bu kadar yanıltıcıdır?” “Bunun nasıl bir sebebi olabilir?”

Gelin birlikte bu soruların cevaplarını arayalım.

Otomobiller genellikle sıcak yaz günlerinde gerçek sıcaklıktan daha yüksek bir sıcaklık gösterebilir.

Aynı durum kış aylarında da geçerlidir. Bu durumun birkaç sebebi bulunmaktadır. Öncelikle otomobillerde asıl termometre yerine termistör bulunmaktadır.

Yani sıcaklık cıvalı termometre yerine termistörle ölçülmektedir. Termometrede ısı arttıkça cıva genişler ve belirli bir değere ulaşır.

Öte yandan termistör, sıcaklık değişimini elektrik akımındaki değişime dönüştürerek ölçer.

Asıl sorun termistörde değil, termistörün otomobilin neresine yerleştirildiğindedir.

Üreticiler genellikle termistörü otomobilin ön kısmında, ızgaranın ardında konumlandırır. Bu da arabada alınan sıcaklık değerlerinin alışılmışın üzerinde olmasına sebebiyet verir.

Asfalt yollar ise sıcak havalarda oldukça yüksek sıcaklıklara ulaşabilir. Bu yüzden asfaltın hemen üzerinde alınan sıcaklık ölçümleri yanıltıcı olabilir.

Ayrıca asfalt ve yollar, güneş ışınlarını hızlıca emer ve yüzeydeki sıcaklığı arttırır. Bu da termistörün gösterdiği sıcaklık değerlerini etkiler.

Bu nedenle otomobilin termistörü, güneşin etkilediği yollardan kaynaklanan sıcaklık değerlerini yansıtır.

Diğer taraftan, termistörler aracın hareket halindeyken daha doğru ölçümler yapabilmektedir. Park halinde veya yavaş hareket ederken ise daha doğru sonuçlar elde edilir.

Son olarak belirtmek gerekir ki, termistörler çok küçük sıcaklık farklarını ayırt edemez.

Kaynaklar: Mental Floss, The Weather Channel

İlginizi çekebilir:

Related Posts

Geri dönüşümün geleceği! Hannover’de devrim oluşturacak konut

Recycling HouseHannover’in Kronsberg bölgesinde, sürdürülebilir mimarinin sınırlarını zorlayan bir proje hayat buldu: Cityförster mimarlık ofisi tarafından tasarlanan “Recycling House”. Geri dönüşüm odaklı bu deneysel konut, inşaat sektöründe kaynak …

YouTube’dan para kazananlara soğuk duş: 15 Temmuz’da büyük son başlıyor…

YouTube’dan para kazanan içerik üreticileri için kritik tarih belli oldu. Video devi, 15 Temmuz’dan itibaren yürürlüğe girecek yeni politikasıyla, orijinal olmayan ve tekrar eden videolarla gelir elde eden kanallara dur diyecek.

Otomotiv devi Stellantis’te kriz: Üretim tesisleri kapanabilir

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticilerinden Stellantis, Avrupa Birliği’nin karbon emisyonlarına yönelik sıkılaştırılmış hedefleri nedeniyle zorlu bir sürecin eşiğinde. Şirketin Avrupa Başkanı Jean-Philippe Imparato, mevcut şartlar altında bu hedeflere ulaşmanın mümkün olmadığını belirterek, Stellantis’in 2,5 milyar euroya kadar para cezası riskiyle karşı karşıya olduğunu dile getirdi.

Engelliler için devrim niteliğinde bir gelişme

Oturduğunuz yerden, klavyeye dahi dokunmadan yazı yazabildiğinizi düşünün. İşte geliştirilen bu robotik el, düşünce gücüyle hareket ettirilebiliyor. Carnegie Mellon Üniversitesi’nden gelen son gelişme engelli bireyler için yeni bir umut ışığı olabilir.

Yapay zeka sayesinde ölen annesiyle buluştu: İlk sarılma ağlattı

Reddit’in kurucusu Alexis Ohanian, yapay zekâ ile yeniden oluşturulan ve kendisini çocukken ölen annesiyle birlikte gösteren bir videoyu sosyal medyada paylaşarak hem duygusal bir etki yarattı hem de büyük bir etik tartışmanın fitilini ateşledi.

Tesla’nın sürücüsüz taksisi Robotaxi hizmete girdi

Tesla, CEO Elon Musk’ın yıllardır vaat ettiği sürücüsüz araç hizmetini nihayet hayata geçirdi. Şirketin 2025 Model Y SUV’leri, Amerika’nın Austin kentinde robotaksi hizmeti vermeye başladı. Böylece Musk’ın yalnızca kameralar ve uçtan uca yapay zekâ ile tam otonom sürüş mümkün iddiası ilk kez gerçek bir saha testiyle karşı karşıya kaldı.